(Last Updated On: 21. januar 2019)

Det paradoksale er jo, at ingen af løsningerne flytter særligt meget, dog den sydlige mest.

Måske er det alligevel ikke så mystisk, hovedparten skal jo ikke længere end til forskellige steder i Køge og hvorfor så køre langt vestpå til en overfyldt motorvej, som de kun skal køre et par kilometer på?

Det samme gør sig nok også gældende for dem, der skal videre nordpå. Sydmotorvejen ved Lellinge og nordpå gennem sammenfletningen er allerede overbelastet, så hvorfor køre derud og holde i kø? Når alt kommer til alt glider trafikken igennem Køge på nuværende tidspunkt ret gelinde; på almindelige dage er det vist plus et til to minutter på strækningen fra Hotel Comwell Køge Strand til Sun Chemical.

En omfartsvej ved Strøby Egede gør vel hverken fra eller til for Køge. Den er vel kun for at mindske trafikken igennem Strøby Egede – men vil det ikke dræbe de mange nye butikker i Strøby Egede?

Løsningen er nok ikke flere veje, men lige umiddelbart nogle ekspresbusser til den kommende elektrificerede bane i Herfølge og på længere sigt en afgrening af østbanen til Strøby Egede.

Niels Rolskov
Medlem af Køge byråd
Enhedslisten

Skriv en kommentar