(Last Updated On: 27. april 2020)

Krise har udviklet forretningen

Café Algades stamkunder kalder restauratørparret for Pia og Manolis. Nu har de mulighed for at blive endnu mere dus med de kreative indehavere, som grundet corona-forbud bringer mad ud til kunderne, og det agter de at fortsætte med efter krisen.
(Foto: Klaus Slavensky)

Store Heddinge: „Nød lærer nøgen kvinde at spinde” har det heddet siden gamle dage, når man blev trængt op i en krog og måtte tænke nyt. Det er sket for Café Algade, der transformerede menukortet til “Spis i aften”, som bringes til kundens dør.

Foråret er fuld af helligdage og småferier, og ofte er restauranter og spisesteder rammen for at fejre bl.a. påske, pinse, 1. maj og grundlovsdag.

Men det corona-lukkede restaurationsliv har måttet opfinde nye koncepter for at overleve. For Café Algade betyder det, at nyt tilbud er kommet for at blive.

Succesrig goumet-catering

Café Algades supertilbud om dagens ret “til din dør” er blevet en så stor succes, at værtsparret Pia Damsgaard og Emmanouel ’Manolis’ Hatzisawas overvejer, at bibeholde deres goumet-catering, når restauranterne åbner igen. De har sågar måtte anskaffe sig en større bil til de mange middagsleveringer.

– Vi er ret sikre på, at denne udbringning fortsætter, siger Manolis med eftertryk.

Det er ganske enkelt: Man bestiller senest kl. 13 den samme dag, som man ønsker maden, og man kan vælge mellem to forskellige varme retter, tilkøbe en dessert og/eller en flaske vin. Det hele for 275 kr. per mund, og menuen kan ses på Facebook eller på Café Algades hjemmeside.

Kærlige kundehilsner

Den nye ’bring maden til din dør’-ordning modtager minimums syv bestillinger på hverdage, hvortil fredage og lørdage er meget travle, fortæller Pia Damsgaard Hatzisawas.

– Vi føler et stort socialt ansvar for vores gæster, og det er nøjagtigt den samme kvalitet, som vi altid laver, forklarer hun, men skjuler ikke, at der er mere arbejde forbundet med at holde hjulene i gang, og udgifterne til transporten tærer på “pengetanken”.

– Vores fortjeneste er de mange søde hilsner vi får, indskyder Manolis, som er den, der bringer maden ud til kunderne. Han fremviser flere små hjerteformede sedler ala gækkebreve.

“Fantastisk idé”, “Altid dejlig mad” og “Mødes igen i Algade” står der. Nogle steder har Manolis fået æg eller hjemmelavet marmelade med retur.

– Det er vores overskud, siger han med et smil, som forplanter sig til køkkenchefen Pia.

sky

 

Skriv en kommentar