(Last Updated On: 30. marts 2020)

Stevns har mange kvalitetsoplevelser at tilbyde turisterne, og det skal den nye turismekonsulent Johan Bache hjælpe med til at få synliggjort

Johan Bache er ny turismekonsulent på Stevns. (Foto: Henrik Fisker)

Stevns: Mandag i sidste uge, den 23. marts, tiltrådte Johan Bache i sin nye stilling som seniorerhvervskonsulent med fokus på turisme i Stevns Erhvervsråd.

Han afløser Niels Frederik Lund, der efter to år som turismekonsulent har fratrådt sin stilling pr. 1. april. Johan Bache bliver den tredje i jobbet som erhvervskonsulent med fokus på turisme.

Solid marketingbaggrund

Johan Bache flyttede for fire år siden fra Valby til Rødvig, og han har derfor allerede fået opbygget et vist lokalt kendskab.

– Jeg har boet det meste af mit liv i København, og der er en verden til forskel på at komme herned. Jeg kom direkte fra en fjerdesals lejlighed i Valby, hvor jeg ikke kendte navnene på de andre i opgangen, til et lokalsamfund, hvor man hilser på hinanden. Jeg har fra starten mødt stor imødekommenhed og følt, at her er plads til at udfolde sig på en helt anden måde, siger Johan Bache.

– Stevns er fantastisk, og her blomstrer en livsbekræftende energi, forsætter han, og han glæder sig til at møde en masse spændende mennesker og i samarbejde med dem udvikle turismen på Stevns.

Med sig i bagagen har han også en solid erfaring med markedsføring, blandt andet som salgs- og marketingchef i Lalandia, marketingchef gennem 13 år i Chokolade Compagniet og senest arbejdede han med markedsføringen af Hotel Sørup Herregaard.

Og den nye arbejdsplads i Tinghuset på Nytorv i Store Heddinge er heller ikke helt ukendt for Johan Bache, der i april 2017 var projektansat i to måneder i Stevns Erhvervsråd, hvor han deltog i opstarten med at bygge hjemmesiden komtilstevns.dk.

Ensrette markedsføringen

Johan Bache skal i den kommende periode skabe en mere klar og ensrettet markedsføring af Stevns:

– Jeg vil gerne være med til at gøre det endnu tydeligere, hvad Stevns kan, ved at skabe en samlende, kommunikativ indsats. Vi skal samarbejde om at synliggøre Stevns som destination ud fra nogle stærke, grundlæggende værdier, fortæller Johan Bache og fortsætter:

– Med de grundlæggende værdier mener jeg, at Stevns rummer en kreativ skabertrang, mangfoldighed og samarbejdsvilje i turisterhvervet og dette, i kombination med det gode og sunde liv, som man vitterligt kan finde i Stevns, gør, at vi virkelig kan tilbyde vores gæster kvalitetsoplevelser på et højt niveau. Afslapning, aktivitet, natur, nydelse og leg i de smukkeste omgivelser.

Hans mangeårige erfaring med markedsføring er da også én af årsagerne til, at erhvervschef Thomas Christensen glæder sig til at få Johan Bache med ombord:

– Johan Bache kommer med en god, relevant erfaring fra turismebranchen, som han vil kunne sætte i spil for vores lokale virksomheder. Han har også en stærk baggrund i markedsføring med en høj grad af kundeforståelse, så det kan være med til at vækste vores lokale turismevirksomheder. Herudover er Johan Bache lokal, og det mener jeg bestemt er en fordel, når vi nu skal ud at levere på indsatserne. Det er indsatser, hans forgænger har lavet forarbejdet til, så Johan Bache nu kan sætte fuld tryk på at eksekvere, siger Thomas Christensen.

Bygger ovenpå den nuværende strategi

De kommende aktiviteter bygger ovenpå det eksisterende arbejde, hvor den nu afgående turismekonsulent, Niels Frederik Lund, arbejdede på at styrke markedsføringen af Stevns samt at udvide udbuddet af oplevelser for turister.

Johan Bache skal være med til at implementere de kommende faser af turismestrategien.

– Vi har nogle enestående attraktioner som en solid basis for udviklingen, men mindst lige så spændende er mangfoldigheden af oplevelser, de bæredygtige virksomheder og ildsjælene. Det er grundlaget for fremtidens turisme, som skal skabes under hensyntagen til vores smukke natur og de lokale beboere. Stevns har meget at byde på, argumenterer den nye turismekonsulent.

Usikker fremtid lige nu

Han er dog helt opmærksom på, at han tiltræder sin nye stilling på et kritisk tidspunkt for hele turistbranchen.

– Erhvervet er tvunget helt i knæ af coronakrisen. Det skal blive spændende at se, hvor hurtigt vi kan rejse os igen, når samfundet åbner op igen. Vil vi opleve, at turisterne vender tilbage i sommersæsonen – eller fortsætter afmatningen efter, at smittefaren er overstået? Det ved vi ikke ret meget om lige nu, men det er i sagens natur noget, som vi kommer til at følge meget nøje de kommende uger og måneder, siger den nye turismekonsulent, der grundet den nuværende situation arbejder hjemmefra.
rmh

Skriv en kommentar