(Last Updated On: 13. september 2018)

Der vil kun være en beskeden aflastning af trafikpresset i Strøby, man kan spare nogle få minutter på at komme ind på motorvejen, hvor man så vil sidde fast i de samme køer og have de samme parkeringsproblemer ved ankomsten.

Desuden viser næsten al erfaring, at de nye veje hurtigt bliver overfyldt – undtagelsen er de nordjyske motorveje.

Hårlev Borger- og Erhvervsforening har for nogen tid siden foreslået at anlægge store parkeringspladser ved stationerne. Det vil gavne de lokale dagligvareforretninger. Mange vil kunne arbejde med pc i togene og snakke i mobiltelefon.

Selvom den kollektive trafik er dyr, så er bilen endnu dyrere, hvis man medtager alle udgifter og ikke kun ser på brændstofprisen. FDM siger fra 3 kr. pr. km. og opefter.

Hvis man kun ser på udgifterne til brændstof og service, er prisen rundt regnet fra 1,30 kr. og opefter pr. km.

Det anslås, at udgifterne til en omfartsvej vil være cirka en halv milliard. Det kan meget nemt vise sig at blive en milliard, det offentlige er ikke ret dygtige til at regne. Disse penge er bedre brugt på den kollektive fremtidsrettede og miljøvenlige løsning.

Niels Hansen
Gl. Køgevej 32
Klippinge

Skriv en kommentar