(Last Updated On: 29. maj 2020)

Corona: Sommerferien går i år til Danmark, og mange af landets kommuner arbejder nu hårdt på at få markedsført sig overfor danskerne.

For Stevns kommunes vedkommende bliver det SydkystDanmark, det tværkommunale turismesamarbejde med base i Vordingborg, der skal få danskerne til at vælge at holde deres sommerferie i en af samarbejdskommunerne, der udover Stevns tæller Faxe, Næstved og Vordingborg.

– Slaget kommer til at stå på det danske marked i år, udtaler Mike Olesen, markedsføringschef i Destination SydkystDanmark, i en pressemeddelelse om baggrunden for den nye, store kampagne ’En uforglemmelig sommer’, som SydkystDanmark nu har skudt i gang.

Kampagnen tager udgangspunkt i de stærke lokale personligheder, der lever og ånder for at give gæsterne en uforglemmelig oplevelse i destinationen.

– Vi har tidligere brugt lokale ildsjæle som udgangspunkt for vores kampagner, og vi ved, at det er en effektiv vej at kommunikere om vores destination. Nu bliver det SydkystDanmarks ildsjæle version 2.0, hvor vi sætter meget større fokus på samspillet mellem naturen, vores attraktioner, og de mennesker, der står i maskinrummet, forklarer Mike Olesen.

Kampagnen, der koster tre millioner kroner, kommer til at anvende de ’traditionelle’ digitale kanaler, som Google Adwords, Facebook og Instagram. Endvidere bliver der anvendt trykte medier og deres websider, tv og som noget helt nyt også podcast-mediet.
rmh

Skriv en kommentar