(Last Updated On: 24. april 2015)

Peer-Nørgaard
Peer Nørgaard fremhævede, at det var »kæmpe stort ønske«, at der er et turistbureau i Rødvig. Foto: Charlotte Skøtt.

Det er de nære, lokale ting, som bekymrer stevnsboerne, når turismemarkeds- føringen af Stevns flytter til Vordingborg i VisitSydsjælland-Møns regi

HØJERUP/STEVNS: “Det er ikke godt for Stevns, at turistkontoret på havnen lukker. Jeg er bange for, at turisterne ikke kan finde de sjove og små steder på Stevns. Så, hvad gør vi, hvis vi ikke har et turistbureau?”, spurgte Peer Nørgaard, tidligere naturvejleder, på Stevns Naturcenter i debatten efter Turistforeningens formand Lars Klausen havde aflagt beretning på foreningens generalforsamling. Det kunne Lars Klausen ikke give et helt præcist svar på, mens den nye turistdirektør fra VisitSydsjælland-Møn, Martin Bender, gav dette svar: ”Det er ikke bestemt, at turistkontoret skal lukke. Det er ikke en kendsgerning. Der er samme udfordring i Næstved. Her har de to turistkontorer. Vi skal løse de udfordringer, du nævner. Ja, vi skal servicere turisterne. Det er et budskab, som er vigtigt”. ”Vi skal løse udfordringen, og der er behov for turistinformation. Det er også et spørgsmål om penge, så vi har ikke turde love et bureau. Men mulighederne er åbne”, sagde Lars Klausen. Ruth Kobbeltvedt, Rødvig, påpegede, at man er nødt til at have nogle, som samler op på de små opgaver af turismemæssig karakter. ”Vi må finde ud af, hvad vi kan og vil med en lokal turistforening”, anførte hun. Det var præcis, hvad bestyrelsen skal arbejde med i en kommende proces, hvor bestyrelsen vil sætte tingene i gang”, replicerede Lars Klausen på Ruth Kobbeltvedts indlæg. cs

Skriv en kommentar